diray67 ÜyePuan: 202 | Gönderilme Tarihi: 18 Kasım 2010 12:03:36
Bir oyunu kötü yapmak hiç de imkansız değildir. Yapmanız gereken olmayacak vaatler vermek, şaşalı bir site hazırlamak, orada burada çıkıp ilginç açıklamalar yapmak ve birkaç adet ekran görüntüsü koymak yeterlidir. Oyuncular yapılan bu gösteri ve reklamlar sonrasında, yapım için Süper olacak� ibaresini kullanır. Beklenir, aylar gelir geçer ve oyun piyasaya çıkar. Tabii yapılan reklamların etkisiyle çıkar çıkmaz güzel bir satış yapılır. Ancak gelgelelim yapımın koca bir balon olduğu ortaya çıkınca, hayal kırıklığı oluşur. Eski grafikler, söylenen sözlerinin %1�nin bile olmayışı, oynanış vs� hepsi berbattır. Bunu ünlü bir oyun firmasının yapması büyük bir itibar kaybı (Bkz- John Romero ve Daikatana), tanınmamış bir firmanın yapmış olması ise daha oyun piyasasına girmeden ölmesi demektir. Bu senaryo Alliance: Future Combat�ta yer alıyor.
Giriş
G2 Games�in yapımcılığını üstlendiği Alliance, 2008 yılında geçiyor. İran, Afganistan, Hindistan ve Çin arasındaki bölge; Kuzey Djombystan’ın Demokratik Cumhuriyeti haline gelir. Amerika, KDDC topraklarında bir üst kurar. Bu üstte silah denemeleri vs� yapılmaktadır. Bu sırada �Özgürlük savaşçıları� denilen bir grup buranın yerini öğrenir ve baskın yapar. Amerika ordusu bu baskında zayıf düşer, ortaya büyük bir kriz çıkmadan önce AEGIS isimli özel kuvvetlerini buraya gönderir ve curcuna başlar.
Her zaman derim senaryo da önemlidir, ancak klişe bile olsa bunu iyi bir oynanışla birleştirmek durumu kurtarır. Alliance: Future Combat bunu yapamıyor, aslında hiç birşey yapamıyor. Klasik bir kriz çıkma senaryosu üstüne, berbat bir oynanışı getiriyor. Oyunun ilk ofsayt kısmını grafikler oluşturuyor. Atmosferi ilk olarak hissettirecek olan grafikler, kendini bile göstermeyi ancak başarıyor. Kötü derece çevre tasarımı ve modellemeler gözleri okşuyor, bunların üstüne insanın içini de karartıyor. Diğer ilginç nokta ise grafiklerin ciddi anlamda kötü olmasına karşın, sistemi aşırı kasması. Sen hem eski moda grafikleri önümüze sür, hem de yeni jenerasyon gibi kas.
Ne devrim ama
Gelelim asıl önemli noktaya. Yapımcıların öve öve bitiremediği ve hiçbir RTS�de şuana kadar olmayan sesle kontrole. Oyunu yüklediğiniz zaman, sesle komuta için bilgisayara özel bir ara birim daha yükleniyor. Teoride bu arabirim çalışarak, sizin temel olan �Attack, Stop, Move� komutlarını kullanmanıza; hatta daha da ileri giderek kameranın yakınlaşıp uzaklaşmasına kadar, bazı yerleri sesle komuta etmenizi sağlayacak. Fakat bu tamamen teoride olan bir şey, sesle komut çalışmıyor. Yapımcılar sanki sesle komutu duyuralım, ufak bir ara birim koyalım belki yediririz mantığına kaçmışlar.
Sesle komut çalışmamasına rağmen, grafiklerin berbatlığına aslında sesler de eklenebilir. Ancak Alliance: Future Combat�ta kötünün iyisi olarak sesler sayılabilir. Patlama ve çarpışmaların efektleri hiç değilse birbirini tekrarlamıyor, ayrı yapılmış. Seslendirmeler de hani bu oyunda o kadar eksiden, az bucuk artı olan kısımlardan sayılabilir.
Sonuç
Birimleriniz arada sırada kabızlık yapıp verdiğiniz emirlere karşı gelseler de, genel olarak işlerini yapmaya çalışıyorlar. Yapay zekanın bu oyunda işi yok, zaten o da alıp başını gitmiş. Elimde şuana kadar oynadığım en kötü RTS�lerden biri geldi ve geçti. Bir süre dayanabildiğim Alliance işkencesine, sonunda onu bilgisayardan kaldırarak kurtulabildim. Bolca verilen sözler sonunda, boş bir yapım karşımıza çıkıyor.
Alıntıdır: http://www.indirgen.com/Program-Tanitimlari/alliance-future-combat-oyun-inceleme.html
|