Üye ol
Şifremi unuttum | Onay kodum gelmedi
Yardım

Splinter Cell: Conviction sam fisher ile maceraya hazırmısınız!
FuSHeR
Üye
FuSHeR

Puan: 403

FuSHeR şu anda çevrimdışı
Gönderilme Tarihi: 12 Ekim 2010 19:33:09

Aradan ne kadar zaman geçerse geçsin Sam Fisher muadili karakterlerin çilesi hiçbir zaman bitmeyecekmiş gibi görünüyor. Third Echelon örgütünün baş ajanlığından, terörist yandaşlığına kadar uzayıp giden macerasında Sam Fisher’ın bir kez olsun yüzünü güldüremedik. Ters giden operasyonların ve anlaşmazlıkların sonucunda bağlı olduğu servisle de anlaşmazlıklara düşen kahramanımızın son operasyonunu tam manasıyla atlatamadığını görüyoruz. Kızının ölümüyle ilgili soru işaretleriyle boğuştuğu bir anda bazı eski dostlarının kendisine işinin düşmesiyle birlikte yine o cehenneme sürüklenmiş olarak buluyoruz Sam Fisher’ı. Ama tek bir farkla, artık işi kurallara göre halleden, emirlere sağdık kalan tecrübeli bir ajan ya da “asker” olarak değil, sınırlardan tamamen özgür, oyunu kendi kurallarına göre oynayan çok tehlikeli bir adam olarak…



Conviction

Oyuna başladığımız ilk dakikalarda bile artık hiçbir şeyin eskisi gibi olmadığı hissiyatı öyle bir pençesine alıyor ki insanı hikâyeye son noktayı koyana kadar kendinize gelemiyorsunuz. Sam Fisher’ın geçmişiyle ilgili yer yer araya giren silik anılar ve anekdotlar eski oyunlara göre Conviction’un daha samimi bir hava içerisinde geçtiğini hissettirebilir. Son görevinden sonra arkasından dönen olayları açığa çıkarmak ve bazı eski defterleri kapatmak için ortadan kaybolan kahramanımızın bela yine yakasını bırakmıyor. Bir şekilde izi bulunduktan sonra yine eski günlerde olduğu gibi verilen direktifleri yerine getirmeye çalışırken buluyoruz kendimizi. Diğer Splinter Cell oyunlarına nazaran çok daha duygusal bir Sam Fisher yönetiyoruz. Artık çok daha sert kararlar veren ve duygularını şiddetle ortaya koymaktan çekinmeyen bir karaktere bürünmüş. Ayrıca yaşanan entrikaları ve işin ajanlık tarafını bir kenara bırakırsak olayların intikam alma atmosferi içerisinde geçtiğini düşünebiliriz.

Oyunun artık tamamen sinematik bir temel üzerinde şekillendiği daha ilk dakikalardan dikkatinizi çekecektir. Birbirinin peşi sıra gelen görevleri yapmak yerine gitgide daha da oyuncuyu kendine çeken veya sürükleyen bir cehennem temposu üzerinde ilerliyor hikâye.

Yeni macerayı biraz olsun açıklayan ve Conviction öncesi yaşananları özetler nitelikteki sinematiğin ardından kontrolü ele aldığınızda fark edeceğiniz ilk şey sıkça başvurduğumuz teçhizatlarımızın birçoğuna artık sahip olmadığımız olacaktır. Sağdan soldan bulunabilecek cam parçası gibi süprüntüleri pahalı ekipmanları aratmayacak şekilde işlevsel hale getirebiliyoruz. İlk oyundan bu yana tüm serinin üzerine sinmiş olan durgun gerilim hali artık üç aşağı beş yukarı aksiyona bırakmış kendisini. Bu aksiyon ortamına uygun olarak kontroller de tamamen değişmiş durumda. Kontrol mekanizmasına eklenen yeni özellikler gerçekten çok ilginç. Benim en çok dikkatimi çeken kısım çevredeki düşmanları işaretleme opsiyonu oldu. Rol yapma oyunlarındaki harekete geçme özelliğini hatırlatan bu “işaretleme” mevzusu etraftaki birçok düşmanı tek hareketle temizlemeye yardımcı oluyor. Bu durum aslında serinin Convicton’da nasıl bir dönüşüm geçirdiğini özetler nitelikte. Verilen görevi en sessiz ve en gizli şekilde yerine getirme halinden sonucu ne olursa olsun en hızlı şekilde etraftakilerin canına okuma haline geçiş yapmış bulunuyoruz. Bunu yaparken gürültü çıkarmak da artık öyle büyük bir sorun teşkil etmiyor çoğu yerde. Kullandığı silahı bile önemsemez hale gelmiş durumdayız. Ölen adamın silahını alıp çata çota ateşe devam etmek herhalde yeni Splinter Cell’deki en garip mevzulardan bir tanesi.

Yeni oyunun bize daha çok seçme şansı tanıdığına şahit olacaksınız. Ulaşılması gereken noktaya nasıl ve ne şekilde gitmek istediğiniz size kalmış. Yeni getirilen puanlama sistemi sayesinde o noktaya ulaşırken yapılması gerekeni ne kadar ustalıkla yerine getirirseniz o kadar puan kazanıyorsunuz.

Sorgulama anları eskiden beri hikâyenin önemli kısımlarını teşkil etmiştir. Adamları tehdit ederken edinilen bilgiler görevi kısaltıp ipuçları edinmeyi sağlayan yegâne şeylerdir. Gördüğüm kadarıyla sorgulama konusu artık senaryoya ve olay akışına bağlanmış durumda. Kahramanımızın geçirmiş olduğu değişimi mükemmel bir şekilde görebiliyoruz bu şekilde. Eskiden istenilen bilgiyi elde ettikten sonra en hızlı şekilde düşmanı etkisiz hale getiren Sam Fisher’ı bir de şimdi görün. Kafası bozulduğu zaman ne kadar zorba ne kadar acımasız olabildiği yeni oyunda bariz bir şekilde ortaya konmuş. Etkileyici ve sert bir ses tonunun ötesinde yakaladığı adama aleni şekilde işkence ederken görüyoruz.

Oyunun yapımına başlandığı zamanlarda sıkça söz edilen kalabalığın arasına karışma konusunun fos çıkmasıyla Conviction’un çıkış tarihi ertelenmiş, birçok şeye yeniden başlanmıştı hatırlarsınız. Her ne kadar ilk vaat edildiği gibi ana unsur olmasa da büyük ölçüde insan içine çıkmış olarak buluyoruz görev alanlarını. Ayrıca eskiye nazaran çok daha geniş alanlarda bulunuyoruz. Asıl görev noktasına ulaşana kadar sivillerin sıkça bulunduğu yerlerden geçtiğimiz kısımlar oluyor. Burada diğerleri gibi sakin bir şekilde ilerleyebilir ya da daha dikkat çekici bir şekilde etrafı dağıtarak koşabilirsiniz. Böyle zamanlarda sivillerin verdiği tepkiler gerçekten çok hoşuma gitti. Silahlar ortaya çıktıktan sonra canhıraş bir şekilde kaçışan insanlar gerçekten çok gerçekçi olmuş. Diğer muadillerinde olduğu gibi önceden kuruk bir şekilde harekete geçmek yerine göze daha gerçek gelen tepkiler veriyorlar.

İlk oyundan bu yana gerçek bir ajanı kontrol ettiğimizi hissettiren başlıca şeyin hareket çeşitliliği olduğunu düşünürsek Conviction’un bu konuda eski oyunların gerisinde kalmadığını söyleyebilirim. Değişen durumlara göre etrafla etkileşime girerek de yerine getirebildiğimiz etkisiz hale getirme hareketlerinin sayısı arttırılmış. Artık daha özgür bir çerçeve içerisinde kontrol ediyoruz Sam’i. Gizlilik gerektiren kısımlardan aksiyon derecesinin en yüksek olduğu anlara kadar esnek bir karakteri kontrol ettiğinizi hissedebiliyorsunuz. Etrafta görebileceğiniz birçok nesnenin sorgulama anları gibi önemli yerlerde etkileşimi arttırılmış. Yakaladığınız adamı duvardan duvara vururken ağzınızı açık bırakacak birçok detayla karşılaşabilirsiniz. Yapımcıların bu konuda çok titiz davrandıkları belli. Fakat iş aksiyon esnasında silah değiştirmeye veya yerden nesne alma gibi hareketlere gelince bazı sorunlar yaşanabiliyor. Bazen siper alma veya kutunun üzerinden atlama gibi çok basit bir hareketi gerçekleştirirken de saçma sapan durumlarla karşılaşabilirsiniz. Bu durum büyük bir olasılıkla yeni kontrol mekanizmasının aksiyonu ön plana almasından kaynaklanıyor. Ama açık konuşayım oyun boyunca yeni kontrollerden hiç şikâyet etmedim. Yeni Splinter Cell anlayışıyla kontrolleri bir bütün olarak düşünürsek kusur bulmak ayıp olur.

1.3.0
Kullanım Şartları - İletişim - Öner
29 Temmuz 2014 Salı 17:02:25